Podávanie žiadostí a vzory prevádzkových poriadkov
Postup pri podávaní žiadosti o vydanie rozhodnutia / záväzného stanoviska orgánu verejného zdravotníctva v Regionálnom úrade verejného zdravotníctva Prievidza so sídlom v Bojniciach
K zostaveniu žiadosti je možné využiť vzor žiadosti o rozhodnutie / stanovisko k návrhu. Vyplnenú žiadosť spolu s prílohami uvedenými v žiadosti a uhradeným správnym poplatkom vo výške 50,- € (viď. Úhrada správnych poplatkov) je potrebné doručiť poštou alebo osobne na adresu: Regionálny úrad verejného zdravotníctva Prievidza so sídlom v Bojniciach, Nemocničná 8, 971 01 Bojnice. Na webovej stránke Slovenskej pošty, a. s., sa v časti Služby štátu/Platobný systém eKolok nachádzajú všetky základné informácie o platobnom systéme eKolok (https://www.posta.sk/sluzby/platobny-system-ekolok).
Lehoty na vybavenie žiadosti:
Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskorších predpisov, § 49.
V jednoduchých veciach, najmä ak možno rozhodnúť na podklade dokladov predložených účastníkom konania, správny orgán rozhodne bezodkladne.
V ostatných prípadoch, ak osobitný zákon neustanovuje inak, je správny orgán povinný rozhodnúť do 30 dní od začatia konania. Vo zvlášť zložitých prípadoch rozhodne najneskôr do 60 dní. Ak nemožno vzhľadom na povahu veci rozhodnúť ani v tejto lehote, môže lehotu pre rozhodnutie primerane predĺžiť odvolací orgán.
Ak správny orgán nemôže rozhodnúť do 30, prípadne do 60 dní, je povinný o tom účastníka konania s uvedením dôvodov upovedomiť.
Správne poplatky:
S účinnosťou od 1. októbra 2012 na základe zákona č. 286/2012 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, § 19 ga, Položka 150 sa mení výška správnych poplatkov za:
f) vydanie záväzného stanoviska alebo rozhodnutia Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky alebo regionálneho úradu verejného zdravotníctva 50 €
g) vyhotovenie duplikátu záväzného stanoviska alebo rozhodnutia podľa písmena f) 10 €
Od poplatkov sú oslobodené tieto právnické a fyzické osoby:
- Štátne orgány, obce, štátne fondy a štátne rozpočtové organizácie s výnimkou poplatkov podľa XVI. Časti sadzobníka.
- Slovenský pozemkový fond pri úkonoch a konaniach, ktoré vykonáva v mene Slovenskej republiky.
- Diplomatickí zástupcovia poverení v Slovenskej republike, konzuli z povolania a ďalšie osoby, ktoré podľa medzinárodného práva požívajú výsady a imunitu za predpokladu, že je zaručená vzájomnosť.
Od 1. júla 2017 budú právnickým osobám zapísaným v obchodnom registri so sídlom na území Slovenskej republiky povinne aktivované na doručovanie elektronické schránky. Prostredníctvom aktivovanej elektronickej schránky je možné od orgánov verejnej moci prijímať elektronické rozhodnutia, ktoré majú rovnaký právny účinok ako keby boli doručené v listinnej forme a uskutočňovať elektronické podania, ktoré majú zníženú sadzbu správneho poplatku o polovicu (zákon č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov).
K elektronickému podaniu je možné použiť všeobecné podanie na stránke www.slovensko.sk (kliknutím na predchádzajúci odkaz otvoríte priamo stránku slovensko.sk s vyplneným názvom úradu) a následným kliknutím na odkaz „Služba“ pri Všeobecná agenda, využiť vzor žiadosti o rozhodnutie / stanovisko k návrhu (viď. časť „Príloha“ dole na stránke) a vyplnenú žiadosť spolu s prílohami v elektronickom formáte (.pdf, .docx, .odt, .jpg, .tif, .gif, .png) uvedenými v žiadosti priložiť k podaniu.
V zmysle aktuálne platného znenia zákona č. 355/2007 Z. z. nie je potrebné podávať žiadosť o uvedenie do prevádzky, ak sa jedná o:
- priestory, na ktoré už bolo vydané rozhodnutie o uvedení do prevádzky, pri zmene osoby prevádzkovateľa bez zmeny podmienok prevádzky,
- ubytovacie zariadenia okrem zariadení sociálnych služieb, v ktorých sa poskytuje pobytová forma sociálnej služby a zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, v ktorých sa vykonávajú opatrenia pobytovou formou,
- telovýchovno-športové zariadenia,
- zariadenia starostlivosti o ľudské telo,
- prevádzky verejného stravovania bez výroby hotových pokrmov, stánky s rýchlym občerstvením a iné zariadenia s ambulantným predajom pokrmov a nápojov a na zotavovacích podujatiach a iných hromadných podujatiach,
- administratívne priestory,
- priestory, v ktorých sa vykonáva živnosť kúpy tovaru na účel jeho predaja konečnému spotrebiteľovi okrem predaja pokrmov, nápojov alebo potravín.
Prevádzkovatelia takýchto prevádzok sú povinní najneskôr v deň začatia takejto činnosti zaslať Oznámenie o začatí prevádzkovania.
Príloha:
Oznámenie o začatí prevádzkovania
Oznámenie o začatí prevádzkovania
Žiadosť o vydanie rozhodnutia / záväzného stanoviska
Žiadosť o vydanie rozhodnutia / záväzného stanoviska
Žiadosť o vydanie rozhodnutia / záväzného stanoviska pre zdravotnícke zariadenie
Žiadosť o vydanie rozhodnutia / záväzného stanoviska pre zdravotnícke zariadenie
Správny poplatok 2016
Vzor prevádzkového poriadku telovýchovno-športového zariadenia
Vzor prevádzkového poriadku ubytovacieho zariadenia
Vzor prevádzkového poriadku zariadenia starostlivosti o ľudské telo
Vzor prevádzkového poriadku zdravotníckeho zariadenia ambulantnej starostlivosti
Vzor prevádzkového poriadku zdravotníckeho zariadenia ústavnej starostlivosti
Vzor prevádzkového poriadku telovýchovno-športového zariadenia v zariadení pre deti a mládež
Vzor prevádzkového poriadku pre ubytovacie zariadenia v zariadení pre deti a mládež
Vzor prevádzkového poriadku pre zariadenia starostlivosti o deti do 6 rokov veku dieťaťa, zariadenia starostlivosti pre deti do troch rokov veku dieťaťa
Vzor prevádzkového poriadku pre umelé kúpaliská – kúpanie dojčiat a batoliat
Vzor prevádzkového poriadku pre základnú školu, gymnázium, SOŠ, SŠŠ, konzervatórium, ŠZŠ, PŠ, OU, ZUŠ a jazykové školy
Prevádzkový poriadok pre prácu s nebezpečnými chemickými faktormi v chemických laboratóriách v školách
Vzor prevádzkového poriadku pre krátkodobý stánkový / ambulantný predaj nápojov a pokrmov
Vzor prevádzkového poriadku zariadenia spoločného stravovania
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou azbestu
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou biologickým faktorom
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou elektromagnetickému poľu
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu spojenú so zvýšenou fyzickou záťažou
vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou hluku
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou chemickým faktorom a s expozíciou karcinogénnym a mutagénnym faktorom
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou umelému optickému žiareniu
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu so záťažou teplom a chladom
Vzor prevádzkového poriadku pre prácu s expozíciou vibráciám
Prevádzkový poriadok pre novinové stánky
Sanitačný program - vzor
Schéma postupu RÚVZ pri posudzovaní žiadostí na uvedenie priestorov do prevádzky
Postup pri zriaďovaní zariadení spoločného stravovania
Základné požiadavky na zariadenia spoločného stravovania
Základné požiadavky na zariadenie pre deti a mládež – škola
Základné požiadavky na zariadenia starostlivosti o ľudské telo - SOLÁRIUM
Základné požiadavky na zariadenia starostlivosti o ľudské telo
Základné požiadavky na zariadenia starostlivosti o ľudské telo - SAUNA
Postup pri zriaďovaní zariadenia starostlivosti o ľudské telo
Postup pri zriaďovaní zariadenia pre deti a mládež - škola
Zoznam právnych predpisov v oblasti verejného zdravotníctva podľa typu prevádzky